. .

MacaM Mana Nak Tambah Kan Follower...

Assalamualaikum.....
hye  all  my  reader...
saya,  Mardihah  Binti  Mohamad,  ingin  mengongsi  sesuatu  kepada  anda...
haha....  dah  nampak  kan  tajuk  kat  atas..?
tak  nampak..??  sah  rabun  lar...
ok-ok..  kita  berbalik  kepada  tajuk...
saya  nak  buat  tajuk  nie,,  nanti  ada  orang  kata  macam  nie..,

"Alah,  follower  sikit,  ada hati nak  buat  tips  pulak.. "

sebenarnya,,
follower  saya  dulu  sikit  sangat-sangat...
dan,  sekarang  lebih  ramai  daripada  dulu,
macam  nie,, 


Pertama- korang  mesti  Join  group  nie  di  Facebook,

Kedua -  korang  jangan  lar  letak   lagu-lagu  macam  rancak,  yang  menyakitkan  hati  ke,...  yang  tak  sedap didengar....

Ketiga - tolong  lar,  Kalau korang  pasang  lagu,  tolong  jangan pasang  lagu  yang  tak  de  pause....
orang  yang  blogwalking,  mana  ada  bukak  blog  satu  persatu,
mestilah  dia  bukak  sekali  gus  10 blog  kn..??

Keempat -  korang kena  lar  rajin  ber blogwalking...  kalau  tak  blogwalking,  macam  mana  orang  nk  datang  blog korang..??

Kelima -  Dah  blogwalking..??  ok,  mestilarh kena  tinggalkan  jejak...  ops,,  1  tips,,  
 korang jangan  tinggalkan  jejak  macam  nie :

saya  follow  awak,  awak  follow  saya...!!

jangan  beri paksaan  ok..!!
biar  orang  dengan  rila  ingin  menekan  butang  follow  di  blog  korang...
korang  kalau  buat  macam  nie,,
orangnya  msti  tak  layan  punya..~

keenam - rajin-rajin  lar  menjawab  soalan-soalan  yang  diajukan  oleh  orang,,
tak  mungkin  orang  tuh tnya :  awak  ni umur  berapa...??
kebanyakkannya,  dia  akan  tanya  macam  mana  kita  buat  sesuatu  di  dalam  blog  kita..,,
macam  :  macam  mana  awak  buat  hover  ek..??


Ketujuh - korang  jangan  sesekali  buat  post  Terlalu  Panjang ...
orang  yang  nak  baca  nnti  ngantuk  baca... hehe...

kElapan -  lepas  buat  post,  korang  boleh  lar  share  kat  group2 yang  saya  bagi  tadi/facebook


so,  tuh  jelar  saya  dapat  kongsi..

9 comments:

Omu Rice said...

terbaek...

Eillafasya said...

wahh... bagus jugak tips ni.. trima kasih for the sharing...

Fara Faizal Seri Dewi Malam (SDM) said...

terima kasih dear..
akak masih baru dlm dunia blog ni..
klu akak nk mtk tlg ape2, arap sudi share2 ye.. ;)
jemput ke blog akak jugak ye..
terima kasih dear.. ;)

nour el ecah said...
This comment has been removed by the author.
nour el ecah said...

tenkiu atas perkongsian..sudi2 la jenguk ke blog sy yer.. almaklumla sy ni newbie.. hehe

Bubble Oren said...

Heyyy nice blog :) really like it :) mind follow me ? mylifeme71198.blogspot.com . thank you :)

AmiRa FaRhaNa said...

thanks akak for the information .kalau sudi singgah la blog saya
lukluatulislam.blogspot.com

Liyana Hisham said...

Terima kasih atas perkongsian...Saya ni masalahnya selalulu rasa macam malu kalau nak share blog dekat FB..Malu tapi mahu

jo jie said...

Tq...nice tips..meh melawat saya di cardiff...