. .

Memories kene demam Cacar air mase pekse

dalam bahase inggeris,,  CHIKEN POP...
hehe
assalamualaikum...  :face38:
helloo...
saya nak citer pasal nie ppon sebab my new friend...
kne demam nie..
sian die,,  tak dapat menyertai sukan kecil/ besar..
urm,,  dengar  tajuk pon saya  dah  :face37:..
bermula lar  kisah  saya kene chiken pop iaitu pada bulan 10 tahun 2009...
news imbas kembali...

saya kene demam nie mase  darjah 5..
pastuh kene mase peperiksaan akhir tahun pulak tuyhh...
dan peperiksaan UPKK (Ujian Penilaian Kelas Kafa)  Johor only
dan  demam itu ialah berpunca dari   Adik sedara Saya..
OMG!!  
dan penyakit ini adalah berjangkit kan33..  fathinie

oleh kerana pekse,,,  of coz lar  saye datang kan..
bukan nk sebarkan penyakit ok..??
saya baik...  duduk  lar jauh2 ngan kawan kan..??
baru menjejakkan kaki ke pintu pagar,,,,

"eh awak..:x:  balik..:x::x:"
seorang cikgu berkate  sebegitu,...
sedey nye  lar  kene halau,.
nama cikgu dirahsiakan...

ok...  begitu sedeh nye  lar saya..
cikgu tak bagi datang n masuk skola takut ade orang kene jangkit...   :6:
ok. fine  lar..
saya balik rumah dengan keciwa...
huhu...

tapi cikgu tuh dah beri perjanjiaan untuk memberi saya periksa...
huhu...
hari kedua  (2)
same  jugak,, saya datang sekola...
haha.. tak alih2,,  cikgu yang sama tak bagi masuk,,,
dan apalagi,,  balik lar...

dan cikgu pusat sumber kesayangan saya,,,
"CIKGU Zalaha"
bagi ape ek..??  tah lar..
macam daun..  die suh blender  n  sapu sebagai ubat..??
baik kan cikgu tuh..?? :b:
haha..
dan hari ketiga  saya x datang skola,,,(dah tahu nak kne balik)

ok,,  Pekse UPKK pulak...:o:
saya dibenarkan mengabil pekse,,
tapi,,  dikuarintin-kan (Betol ke saya eje..??)  haha.. lantak lar..
saya kene ambil peperiksaan di dalam bilik sorang2...
haha...

tapi hari kedua dapat ambil pekse upkk with fren,,(dalam dewan)
sama-sama.. yey..!!:9:

alhamduliilah,,
akhirnya  tade pon yang kene  jangkit..@@ :d:
saya bukan penyebar firus..
huhu..

:155:k...
assalamualaikum..
bye

(Pengalaman kene demam tuh masa pekse memeng menusahkan)
END

1 comment:

Cik Teddy said...

kesian plak kamo0